כמה פעמים אמרו לכם "בקיצור" רגע לפני מונולוג שארך שעה? לי זה קורה כל הזמן, ומציק לי בכל חלקי הגוף. אני, באופן אישי, מכורה לקיצור. קיצור אמיתי, לא מן הפה אל החוץ. כששואלים אותי בטלפון: "יש לך דקה?" ואני משיבה בחיוב, אני מתכוונת לזה. יש לי רק דקה, ולא שעה, ואם אפשר – תמצתו את כל מה שיש לכם לומר לדקה אחת. זה אפשרי.
אין לנו זמן! גולשים באינטרנט, כמוני וכמוכם, נוטים להיות קצרים בזמן ובסבלנות אף יותר מן המתקשרים פנים אל פנים או בטלפון. אם אתם כותבים עבורם מאמר שיווקי, פרופיל חברה, מצגת או כל כתיבה שיווקית המיועדת להובילם ליצירת קשר עסקי עמכם – גשו ישר לעניין. אל תשתעשעו בהליכה מסביב. לקהל היעד שלכם אין זמן למשחקים.
כיצד מקצרים?
אין לנו זמן! גולשים באינטרנט, כמוני וכמוכם, נוטים להיות קצרים בזמן ובסבלנות אף יותר מן המתקשרים פנים אל פנים או בטלפון. אם אתם כותבים עבורם מאמר שיווקי, פרופיל חברה, מצגת או כל כתיבה שיווקית המיועדת להובילם ליצירת קשר עסקי עמכם – גשו ישר לעניין. אל תשתעשעו בהליכה מסביב. לקהל היעד שלכם אין זמן למשחקים.
כיצד מקצרים?
- פותחים בעיקר - פתחו כל מאמר בתמצית תוכנו. כך הקורא לא יצטרך לקרוא את כל המאמר כדי לדעת מה תוכלו לחדש לו.
- פעם אחת ודי – אל תחזרו על אותו רעיון פעמיים
- כל מסר בפסקה - כל רעיון צריך להופיע בפסקה משלו, המכילה 2-3 משפטים ונפתחת בכותרת ביניים. טקסט המכבד את זמנו של הקורא בו הוא זה שאפשר לרפרף על פניו.
- השתמשו ברשימות - השימוש ברשימות ידידותי לגולש-קל יותר לרפרף מלמעלה למטה מאשר מימין לשמאל או משמאל לימין. לכן, הגולשים ברשת מעריכים רשימות, כמו זו שאתם קוראים כעת.
- השביעייה הסודית - דאגו לכך שכל רשימה המופיעה בטקסט, לא תכיל יותר מ-7 נקודות. ממילא זוהי כמות הנקודות הממוצעת שאדם זוכר. אם דורשים ממנו לעיין ביותר מזה – כנראה שיוותר מראש. במצגת כתבו אף פחות מזה – עד 5 נקודות לשקף.
- לשון רזה – לאחר שכתבתם את הטקסט, ודאו כי כל המילים והביטויים שהשתמשתם בהם הכרחיים ואי אפשר לקצרם. "שמים דגש", לדוגמה, יכול להצטמצם ברגע ל"מדגישים" ו"לוקחים חלק" מתכווץ בקלות ל"משתתפים".
- ראוי לוותר – רגע לפני סיום הכתיבה, מחקו את המיותר – וותרו על המילים והביטויים חסרי התכלית, שלא מקדמים את הטקסט לשום נקודה ולא מבטאים אף רעיון חדש. דוגמאות נבחרות: "ראוי לציין/ כדאי לציין/ יצויין בזאת/ זה המקום לציין כי"...
שיר מנור, קופירייטרית, מעצבת גרפית, מנהלת "מילת הקסם", http://www.milat-hakesem.co.il. "מילת הקסם" המציעה לעשרות לקוחות מרוצים חבילה שלמה של שירותי כתיבה ועיצוב גרפי. בין לקוחות מילת הקסם: אסם, סיסקו, אמישראגז, דן תחבורה ציבורית, ישפאר, מרינה הרצליה, אלקטרה, היפר רוזנפלד, UPS, משרד הביטחון, הסוכנות היהודית, espresso club, American Aviation, עידן חדש, מכון וייצמן, ביוסנס, ירושלים של זהב, רולתג, פורטל האמנויות הישראלי, רולתג פארמה, Easywed, אורגל ? נציגת GROHE בישראל, פסגות פתרונות מחשוב ועוד.